Pytania i odpowiedzi
Dział pytania i odpowiedzi |
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować do dyrektorów placówek
Pytanie
1.
Nie mogę zalogować się do systemu w
celu wypełnienia zgłoszenia/wniosku?
Odpowiedź:
W pierwszym kroku w menu "Moje
zgłoszenie/wniosek" lub w menu "Nowe zgłoszenie/wniosek"
wypełniamy ankietę wybierając "Wypełnij nowe
zgłoszenie/wniosek". Na pierwszej stronie ankiety podajemy hasło, które
posłuży do logowania. Przy pierwszym uruchomieniu ankiety nie logujemy się do
systemu.
Pytanie 2.
Na czym będzie polegało udostępnienie
„on – line” wyników rekrutacji?
Odpowiedź:
Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu
jest założenie hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z numerem PESEL dziecka
umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu i sprawdzenie czy
oraz gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników
WYŁĄCZNIE własnego dziecka.
Oprócz sprawdzania wyników „on – line” rodzic
będzie mógł udać się osobiście do placówki i tam uzyskać informację o wyniku
naboru (dotyczy szczególnie osób, które nie będą mieć możliwości złożenia
wniosku za pośrednictwem Internetu).
Pytanie 3.
Co mam zrobić, jeżeli nie posiadam
adresu e-maila, a chcę wypełnić "Kartę zgłoszenia/wniosku" ?
Odpowiedź:
W pozycji e-mail należy wpisać dowolne słowo
np."brak".
Adres e-mail służy do automatycznego
przypomnienia, przez system rekrutacyjny, hasła użytkownika.
Nie zalecamy takiego rozwiązania, ponieważ w
razie zapomnienia hasła rodzic nie będzie miał możliwości jego odzyskania.
Pytanie
4.
Czy
wniosek o przyjęcie i inne dokumenty muszę dostarczyć osobiście czy wystarczy
złożenie wniosku w systemie?
Odpowiedź:
Wniosek jest składany elektronicznie, tzn. po jego wypełnieniu w systemie
wniosek trafia automatycznie do Przedszkola/Szkoły. Jest jednak konieczne
wydrukowanie wniosku i jego własnoręczne podpisanie i dostarczenie do placówki
pierwszego wyboru. Inne dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie
kryteriów także należy dostarczyć do placówki w formie papierowej.
Pytanie
5.
Wprowadziłem dane dziecka ale
popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu zgłoszenia/wniosku) nie mogę
już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie
danych w systemie?
Odpowiedź:
Należy
skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i dokonać korekty wniosku zgodnie
z udzielonymi wskazówkami.
Po
dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie wydrukowany, podpisany i
złożony w placówce pierwszego wyboru.
Pytanie
6.
Czy mogę zmienić kolejność przedszkoli na liście preferencji. Wybrałam
przedszkole A na pierwszym miejscu, a teraz chce aby było na 2 miejscu.
Odpowiedź:
Można
to zmienić zanim wniosek zostanie zatwierdzony w przedszkolu.
Pytanie 7.
Czy w postępowaniu
rekrutacyjnym znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń (elektronicznego
wypełnienia i/lub dostarczenia w wersji papierowej do placówki)?
Odpowiedź:
Kolejność zgłoszeń nie będzie
miała znaczenia. Przyjęcia do
przedszkola/oddziału przedszkolnego będą uzależnione od spełnienia
ustalonych kryteriów postępowania rekrutacyjnego.
Pytanie
8.
W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy moje dziecko zostało
zakwalifikowane do przedszkola/oddziału przedszkolnego?
Odpowiedź:
Należy się zalogować do systemu NABO lub udać do placówki pierwszego wyboru.
Pytanie 9.
W jaki sposób
potwierdzam wolę przyjęcia dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w
szkole podstawowej?
Odpowiedź:
Po ogłoszeniu
listy kandydatów zakwalifikowanych, rodzice zobowiązani są potwierdzić wolę
podjęcia edukacji przedszkolnej przez elektroniczny system naboru, bez wizyty w
placówce. Brak potwierdzenia woli w wyznaczonym terminie będzie skutkowało
wykreśleniem dziecka z listy zakwalifikowanych i utratą miejsca w
przedszkolu/oddziału przedszkolnego.
Pytanie
10.
Jaka
jest różnica pomiędzy zakwalifikowaniem się dziecka do przedszkola/oddziału
przedszkolnego a jego przyjęciem do przedszkola? Kiedy dziecko zostaje
przyjęte?
Odpowiedź:
Zakwalifikowanie się do przedszkola/oddziału przedszkolnego oznacza, że dla
Państwa dziecka jest miejsce w wybranej placówce. Aby dziecko było ostatecznie
zapisane, należy potwierdzić wolę przyjęcia przez elektroniczny system naboru,
bez wizyty w placówce. Można przyjąć, że dziecko zakwalifikowane zostanie
przyjęte, jeśli rodzice potwierdzili wolę zapisu.