Niezalogowany
zmień rozmiar:

Pytania i odpowiedzi

Dział pytania i odpowiedzi

Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować do dyrektorów placówek


Pytanie 1.

Nie mogę zalogować się do systemu w celu wypełnienia zgłoszenia/wniosku?

 

Odpowiedź:

W pierwszym kroku w menu "Moje zgłoszenie/wniosek" lub w menu "Nowe zgłoszenie/wniosek" wypełniamy ankietę  wybierając "Wypełnij nowe zgłoszenie/wniosek". Na pierwszej stronie ankiety podajemy hasło, które posłuży do logowania. Przy pierwszym uruchomieniu ankiety nie logujemy się do systemu.

 

Pytanie 2.

Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?

 

Odpowiedź:

Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z numerem PESEL dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu i sprawdzenie czy oraz gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE własnego dziecka.

Oprócz sprawdzania wyników „on – line” rodzic będzie mógł udać się osobiście do placówki i tam uzyskać informację o wyniku naboru (dotyczy szczególnie osób, które nie będą mieć możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem Internetu).

 

Pytanie 3.

Co mam zrobić, jeżeli nie posiadam adresu e-maila, a chcę wypełnić "Kartę zgłoszenia/wniosku" ?

Odpowiedź:

W pozycji e-mail należy wpisać dowolne słowo np."brak".

Adres e-mail służy do automatycznego przypomnienia, przez system rekrutacyjny, hasła użytkownika.

Nie zalecamy takiego rozwiązania, ponieważ w razie zapomnienia hasła rodzic nie będzie miał możliwości jego odzyskania.

 

Pytanie 4.

Czy wniosek o przyjęcie i inne dokumenty muszę dostarczyć osobiście czy wystarczy złożenie wniosku w systemie?

 

Odpowiedź:
Wniosek jest składany elektronicznie, tzn. po jego wypełnieniu w systemie wniosek trafia automatycznie do Przedszkola/Szkoły. Jest jednak konieczne wydrukowanie wniosku i jego własnoręczne podpisanie i dostarczenie do placówki pierwszego wyboru. Inne dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów także należy dostarczyć do placówki w formie papierowej.

 

Pytanie 5.

Wprowadziłem dane dziecka ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu zgłoszenia/wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?

 

Odpowiedź:

Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i dokonać korekty wniosku zgodnie z udzielonymi wskazówkami.

Po dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie wydrukowany, podpisany i złożony w placówce pierwszego wyboru.

 

 

Pytanie 6.
Czy mogę zmienić kolejność przedszkoli na liście preferencji. Wybrałam przedszkole A na pierwszym miejscu, a teraz chce aby było na 2 miejscu.

 

Odpowiedź:

Można to zmienić zanim wniosek zostanie zatwierdzony w przedszkolu.

 

 

Pytanie 7.

 Czy w postępowaniu rekrutacyjnym znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń (elektronicznego wypełnienia i/lub dostarczenia w wersji papierowej do placówki)?

 

Odpowiedź:

Kolejność zgłoszeń nie będzie miała znaczenia. Przyjęcia do przedszkola/oddziału przedszkolnego będą uzależnione od spełnienia ustalonych kryteriów postępowania rekrutacyjnego. 

 

Pytanie 8.
W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy moje dziecko zostało zakwalifikowane do przedszkola/oddziału przedszkolnego?

 

Odpowiedź:
Należy się zalogować do systemu NABO lub udać do placówki pierwszego wyboru.

 

Pytanie 9.

W jaki sposób potwierdzam wolę przyjęcia dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej?

 

Odpowiedź:

Po ogłoszeniu listy kandydatów zakwalifikowanych, rodzice zobowiązani są potwierdzić wolę podjęcia edukacji przedszkolnej przez elektroniczny system naboru, bez wizyty w placówce. Brak potwierdzenia woli w wyznaczonym terminie będzie skutkowało wykreśleniem dziecka z listy zakwalifikowanych i utratą miejsca w przedszkolu/oddziału przedszkolnego.

 

 

Pytanie 10.

Jaka jest różnica pomiędzy zakwalifikowaniem się dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego a jego przyjęciem do przedszkola? Kiedy dziecko zostaje przyjęte?

 

Odpowiedź:
Zakwalifikowanie się do przedszkola/oddziału przedszkolnego oznacza, że dla Państwa dziecka jest miejsce w wybranej placówce. Aby dziecko było ostatecznie zapisane, należy potwierdzić wolę przyjęcia przez elektroniczny system naboru, bez wizyty w placówce. Można przyjąć, że dziecko zakwalifikowane zostanie przyjęte, jeśli rodzice potwierdzili wolę zapisu.

Rekrutacja ID: 125; Wersja: 24.104.20240724.1457 Harmonogram ID: 0;